Tasneem Naturel Penyelamat di Musim Sejuk

Kasih Juju

Tasneem Naturel Penyelamat di Musim Sejuk l Hai korang, seronokkan sekarang ni negara kita sedang dilanda satu fenomena yang sangat jarang berlaku iaitu fenomena sejuk luarbiasa. Hal ini berlaku akibat perubahan angin monsun yang menjadikan negara kita ni rasa sejuk dan nyaman je.

Selalunya cuaca macam ni kita boleh rasa bila kita pergi ke tempat-tempat tinggi macam Cameron Highland, Genting Highland dan Bukit Tinggi. Tapi sekarang dah tak perlu dah nak ke sana untuk merasai suasana sejuk. Dekat rumah pun dah sejuk dah.

Tapi, dalam seronok mesti ada yang tak seronoknya. Cuaca sekarang ni boleh membuatkan sesiapa yang ada penyakit asthma mudah jatuh sakit.

Contohnya si Firash sendiri. Dia memang ada sejarah masuk hospital sebab masalah asthma. Bila dah sampai musim sejuk ni sangat mudah untuk dia selsema. Kalau dah selsema tu dia mesti ada pakej batuk dengan demam. Aduhai. Kita yang mak-mak ni mesti hati runsing sebab anak tak sihat.

KJ sendiri gelisah dekat pejabat. Dahlah si Firash masih lagi dalam tempoh menyesuaikan diri dengan persekitaran baru dia. Baru nak rasa seronok bersekolah terpaksa pula bercuti. Berperang jugalah KJ nak pujuk dia pegi sekolah.

Mujurlah dikala hati runsing memikirkan kesihatan si anak, sampai pula penyelamat. Alhamdulillah, KJ berpeluang untuk mencuba satu produk untuk bayi yang sangat sesuai digunakan di musim sejuk ni.

Tasneem Naturel - Kit Bayi Semulajadi
Balm bayi Tasneem Naturel merupakan kit semulajadi yang memberi manfaat kepada ibu bapa yang mempunyai bayu atau anak kecil. Balm ini dirumus khas daripada bahan semulajadi serta kombinasi minyak pati (essential oil) yang bermutu tinggi.

Tanpa sebarang bahan kimia yang berbahaya seperti paraben, SLS, dan bahan pewarna, balm bayi Tasneem Naturel ini diperakui selamat dan mendapat kelulusan daripada KKM. Sehubungan itu, balm ini menjadi pilihan ibu bapa yang pri hatin terhadap nilai kesihatan anak masing-masing.

Balm ini didatangkan dengan 4 pilihan iaitu CF Rub, Calm Time, Sleep Time dan F Time. Jom kita tengok satu per satu fungsi ke semua balm bayi ini.

CF Rub
Dirumus khas bagi membantu ibu bapa yang berhadapan dengan masalah anak demam, batuk dan selsema. Bahan-bahan seperti eucalyptus oil, cypress, tea tree dan lemon membantu melegakan pernafasan, mengurangkan batuk dan mencairkan kahak serta mengurangkan suhu anak-anak.

Cara guna yang amat mudah, ibu bapa cuma perlu sapu balm ini di tapak kaki, dada, tekak dan tulang belakang.

Calm Time
Calm Time pula berfungsi untuk memberi keselesaan kepada bayi dan anak kecil anda. Diadun khas menggunakan minyak pati tulen seperti lavendar, bergamot, frankinsense dan marjoram, balm ini membantu anak kecil anda menjadi lebih tenang dan ceria.

Ibu bapa hanya perlu sapu balm Calm Time ini di tapak kaki, nadi, belakang telinga dan tulang belakang.

Sleep Time
Prihatin terhadap masalah yang sering membelenggu ibu-ibu yang berhadapan dengan masalah anak sukar tidur dan aktif pada waktu malam, Tasneem Naturel telah merumus khas balm Sleep Time yang berfungsi untuk membantu anak supaya mudah lena dan bangun dalam mood yang ceria.

Pati-pati tumbuhan seperti Cedarwood, Vetiver, Roman Chamomile dan Ylang-ylang akan membantu anak-anak untuk mendapat tidur yang berkualiti.

T Rub
Balm T Rub cukup digemari oleh ibu-ibu kerana balm ini selamat dan boleh menggantikan minyak telon. Ibu-ibu pasti akan teruja setiap kali mengurut dan menyapu balm ini ke perut bayi kerana balm ini boleh melegakan perut kembung, sembelit dan membuang angin berlebihan. Selain itu, ianya juga turut membantu masalah penghadaman dengan adanya Fennel, Ginger, Lemongrass dan Anise sebagai bahan utama dalam pembuatan balm ini.

Ibu bapa boleh sapukan balm ini di tapak kaki dan perut. Untuk sapuan di bahagian perut, ibu bapa disarankan supaya membuat urutan seperti urutan love bagi memastikan si manja anda lebih selesa.

Testimoni KJ
Dan dikala anak tak sihat ni, CF Rublah menjadi peneman KJ dan si Firash. Risau betul tengok dia asyik batuk dan selsema. Alhamdulillah, bila KJ sapu CR Rub ni dekat dada dan belakang badan dia nampak dia lega sangat. Walaupun masih batuk dan selsema, tapi KJ tau dia mesti lega.

Nak tidur pun mesti dia datang dekat KJ bawa CF Rub ni. Minta KJ sapukan dekat dada dia. Budak kecil macam ni pun faham kebaikan yang dia dapat bila dah sapu balm ni. Kita yang dewasa ni pun terasa juga nak sapu. Cemburu tengok dia tidur lena sangat.
KJ pun apa lagi. Terus ambil Sleep Time. Sapu dekat diri sendiri. Dan kesannya, KJ dapat tidur yang berkualiti. Alhamdulillah.

Dan untuk pengetahuan korang, balm ini juga berkesan dekat kita yang dewasa ni. Bukan hanya untuk bayi dan anak kecil. Malah sesuai digunakan untuk seisi keluarga.

Cara pembelian:
Hotline: 011-2096 4665 (order)
010-845 3469 (Daftar agen dan stokis)

IG: TASNEEM NATUREL (Official HQ)
FB: TASNEEM NATUREL HQ
Website: www.tasneem naturel.com

Alamat:
Tasneem Naturel Network,
15-1, Jalan Putra Kajang,
Taman Putra Kajang,
43000 Kajang, Selangor.