31 May 2018

Menu Berbuka Puasa 13 Ramadhan 1439H

Assalamualaikum semua, harini Juju nak share dengan korang menu berbuka puasa. Kalau korang perasan, Juju jarang share pasal menu berbuka puasa sebabnya mak yang masakkan. Untunglah duduk dengan mak. Dapat makan air tangan mak hari-hari. Mehehe...

Kebetulan 29hb Mei haritu cuti hari Wesak, abah pulak dah bagi mandat suruh masak lauk berbuka. Abah dengan mak nak balik kamoung melawat atuk katanya. Masa ni dalam kepala dah ligat dah fikir nak masak apa harini.

Sebenarnya dalam kepala dah tau dah nak masak apa, tapi saja tanya encik suami kotlah tekak dia teringin nak makan apa-apa. Bila tanya tak kisah nak makan apa. Okeh, menu dalam kepala boleh on.

Setelah bersilat dekat dapur, maka terhasillah

Ikan siakap stim limau
Popia otak-otak
Nasi goreng cendawan
Ayam goreng tepung bestari
Ikan tu masa ambil gambar dia masih berenang atas kuali. Hehe..Tak menyabor nak amik gambar. Sekor siakap makan 5 orang. Licin kate ko.

Popia otak-otak tu beli yang frozen punya. Nasi goreng tu lebih nasi sahur pagi tadi ada banyak lagi, ladi kita jadikan dia nasi goreng cendawan. Licin juga.

Ayam goreng tepung bestari. Sebenarnya Juju baru jumpa tepung bestari ni. Selalu kalau belanja barang rumah, pergi dekat Econsave kluang. Tapi kenapa dekat sana takde tepung ni. Frust betul. Bila dah jumpa dekat pasaraya Target Kluang terus Juju rembat 2 perisa. Spicy dengan original. Memang standby untuk puasa punya. Raya nanti kita beli lagi. Hehe.

Okkaylah korang. Terima kasih sudi baca :)







Previous Post
Next Post

post written by:

10 comments:

  1. ayam goreng paling sedap...hehehehe

    ReplyDelete
  2. sedapnyaa...siakap stim limau, mohon share resepi walaupun boleh google..hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..okeh rajin-rajin nanti kite share ye :)

      Delete
  3. assalamualaikum ju...sedapnya tengok menu dia...

    ReplyDelete
  4. Shedapnyaaa..kita sejak ada pes stim limau, memang kejenya stim aje ikan hehehe

    ReplyDelete
  5. popiaaaa otak otak sedapnya..!!!!!

    ReplyDelete

Disclaimer

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of kasihjuju.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.