1 June 2018

Resepi Nasi Goreng Cendawan Juju's Style

Memandangkan ada yang mintak resepi nasi goreng yang Juju publish tempoh hari. Maka harini Juju nak tunaikan permintaan korang.

Resepi nasi goreng cendawan.

Bahan-bahan;
  • Nasi
  • 1 biji bawang besar (ditumbuk)
  • 2 ulas bawang putih (ditumbuk)
  • Ikan bilis (ditumbuk) 
  • 3 sudu cili kisar
  • Garam
  • Gula
  • Kicap
Cara-cara;
  • Tumis bahan-bahan yang telah ditumbuk,
  • Apabila dah naik bau, masukkan cili kisar. Kalau suka pedas boleh tambah lagi cili kisar. Tumis hingga pecah minyak.
  • Perasakan dengan gula dan garam,
  • Curah kicap. 
  • Masukkan nasi dan ratakan dengan bahan-bahan tumis tadi,
  • Last sekali masukkan cendawan dan gaul rata.
Dah tengah-tengah bulan puasa ni mesti kita dah tak tau nak masak apa kan. Mulalah dalam kepala tu fikir nak buka di luar. Tak pun nak masak yang mudah-mudah je. Jadi bolehlah cuba resepi nasi goreng ni. 

Okkay, selamat mencuba.


Previous Post
Next Post

post written by:

5 comments:

  1. sedap.. homemade nasi goreng macam mana pun sedap. janji homemade hehe laju makan..

    ReplyDelete
  2. nasi goreng ni boleh buat makan sahur esok hehehe tq bagi idea, nampak sedap

    ReplyDelete
  3. Nampak sedap, kalau Sis dah berapa kali masak ns goreng untuk bersahur hehehe tu je yg paling senang pepagi..

    ReplyDelete
  4. akak suka nasi goreng cendawan..nyummmmm

    ReplyDelete

Disclaimer

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of kasihjuju.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.