13 October 2018

Susu Fernleaf UHT, 100% mmmmm

Assalamualaikum semua. Hai korang.

Harini Juju nak bercerika sikit pasal susu. So, siapa yang suka sangat minum susu korang kena baca apa yang Juju nak kongsikan ni sampai habis ye. 

Kalau korang nak tau, Juju suka sangat minum susu. Bukan susu coklat tau. Susu yang putih. Tak kiralah samada dalam bentuk serbuk ataupun yang jenis cecair. Semua Juju bedal. Huh, gelojoh sangat bunyinya tu.

Ada sesetengah orang yang memang tak suka langsung minum susu putih ni. Hanyirlah, tak boleh telanlah. Eh macam-macam lagilah alasan yang Juju pernah dengar. Ada satu kes tu, mengandung, tapi tak nak minum susu. Juju jadi tertanya-tanya. Tak kurang ke kalsium untuk baby dalam perut tu? Kesian dekat ibu mengandung ni. Mesti selalu sakit pinggang.

Fernleaf UHT
Fernleaf UHT
Bercakap mengenai susu Fernleaf, korang sedar tak masa korang duduk asrama dulu atau sekarang, waktu minum malam mesti ada air milo kan. Korang tau tak susu tepung yang acik kantin tu guna dari jenama Fernleaf? Ha kalau tak percaya boleh tanya dekat acik kantin tu. Hehe. 

Apa yang Juju tau, sekolah tadika Kemas tempat si Firash memang guna susu jenama Fernleaf ni. Sedap tau. Lagi-lagi sekarang ni dah ada susu Fernleaf dalam bentuk kotak. Lagi senang nak minum. Tak payah nak bancuh-bancuh. Tuang je dalam cawan.


Jeling-jeling sambil fikir bila dapat bedal semua air ni..

At Fernleaf, our cows are at the heart of our dairy farming business and farmers take their welfare very seriously.
Due to climate, New Zealand is one of the few places in the world where dairy cows can graze outdoors almost all year round on fresh grass that gives them the best from nature to produce nutritious milk.
As a country, we’re experts at growing grass. Well-cared-for cows fed with natural grass are healthy cows; and healthy cows produce high quality nutritious milk.
New Zealand is a country with fertile soil, excellent rainfall and abundant sunshine, making it one of the best places in the world to produce milk.
With high quality of grass, cozy climate, clean air and water, our happy cows produce milk naturally without needing any form of milk booster.
With over 140 years of experience in dairy farming, our farmers’ heritage and expertise have made New Zealand a world leader in dairy today.
That is why the taste of Fernleaf UHT milk is 100% MMMMM
Firash suka susu Fernleaf. 

Apa yang menarik tentang susu Fernleaf ni adalah, mereka cuma mengambil susu dari lembu tenusu yang dibiarkan bebas meragut rumput di sana. Seperti yang kita tau, iklim di New Zealand adalah sejuk dan hal ini menghasilkan pengeluaran rumput yang sangat berkualiti tinggi.

Firash pun suka sangat susu Fernleaf ni. Dia kata macam susu dekat sekolah. Ha dari situlah Juju tau sekolah tadika Kemas guna susu ni juga. Bagus. Cikgu tadika pun tau khasiat susu ni. Jadi korang pun kena dapatkan juga susu Fernleaf UHT. 100% mmmmm.



Previous Post
Next Post

post written by:

1 comment:

  1. Susu coklat tu juga sedap hehehe..lagi kalau sejuk..

    ReplyDelete

Disclaimer

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of kasihjuju.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.