22 November 2018

Lirik Lagu Nyawa dan Raga - Sarah Suhairi


Lirik Lagu Nyawa dan Raga - Sarah Suhairi
Aku nyawa engkau raga
Yang ditakdirkan bersama
Dan berdua kita warnai dunia

Kita ada bukan untuk cari satu kesempatan
Engkau hadir penuh ikhlas kepadaku

Benarku sukar ungkapkan kata sayang
Tapi pasti dirimu selalu di hati
Tak sekali dirimu pernah ku lupa
Walaupun sedetik takkan pernah singgah

Wahai teman ku ingin dirimu tahu
Kasih penuh dalam hati hanya untuk kamu
Tiada ego dan rasa pentingkan diri
Iri dan benci tak pernah

Dan kau... hadir...
Dalam suka dan duka
Tak penah kau menjauh dariku

Andai nanti terpisah dirimu selalu di hati
Tetaplah kau bersinar sahabat

Aku nyawa engkau raga
Yang ditakdirkan bersama
Dan berdua kita warnai dunia

Kita ada bukan untuk cari satu kesempatan
Engkau hadir penuh ikhlas kepadaku hoo

Wahai teman aku mahu engkau tahu
Kasih penuh dalam hati buat kamu
Tiada ego dan rasa penting diri
Iri dan benci tak pernah ada

Terima kasih kerana sudi bersahabat
Takkan lupa dan sering ku beringat
Seringkali kita terlepas
Detik manis, suka dan duka
Bahagia bersama

Dan kau.. hadir...
dalam suka dan duka
Tak penah kau menjauh dariku

Andai nanti terpisah dirimu selalu di hati
Tetaplah kau bersinar sahabat

Aku nyawa engkau raga
Yang ditakdirkan bersama
Dan berdua kita warnai dunia

Kita ada bukan untuk cari satu kesempatan
Engkau hadir penuh ikhlas kepadaku hoo

18 November 2018

Lirik Lagu Derita by Isma Sane


Lirik Lagu Derita by Isma Sane
Ku sangkakan kau permata
Tapi hanyalah dimata
Bagai duri yang melukai
Diri ini

Sejujurnya ku tiada
Teman lain dihatiku
Kau berubah tanpa ku rela
Mengapa ini terjadi

Kau katakan sayang
Tapi ku terluka
Egomu menggunung
Kau tak pernah mengalah

Padahal dirimu
Punca semuanya

Bagaimana lagi harusku terima
Jika kau begini
Yang selalu menyakitiku
Walaupun bersama
Kau selit derita

Kau katakan sayang
Tapi ku terluka
Egomu menggunung
Kau tak pernah mengalah

Padahal dirimu
Punca semuanya

Bagaimana lagi harusku terima
Jika kau begini
Yang selalu menyakitiku
Walaupun bersama
Kau selit derita

Kau katakan sayang
Tapiku terluka
Egomu menggunung
Kau tak pernah mengalah
Walaupun bersama
Kau selit derita

Walaupun bersama
Kau selit derita

1 November 2018

Lirik Lagu Aku Serius - Wany Hasrita dan Tajul


Lirik Lagu Aku Serius - Wany Hasrita dan Tajul
Sampaikan salam ku
Pada papa mama mu
Bilang saja
Bakal menantu dah ada menunggu
Khabarkan berapa saja hantaran

Benarkah oh sayang
Yang kau katakan sayang
Langsung tidak lucu
Kalau kau hanya gurau-gurau
Gurau kali ini dah melampau

Percayalah sayang
Aku serius
Bukan gurau sayang
Malah serius

Ku harap kau sayang
Kau benar serius
Dan papa dan mama terima
Rombongan mu dengan
Sangat senang di hati

Sampaikan salam ku
Pada papa mama mu
Bilang saja
Bakal menantu dah ada menunggu
Khabarkan berapa saja hantaran

Moga dipermudahkan
Dalam mencari persetujuan
Jangan lah disusah-susahkan
Menerima lamaran mu

Percayalah sayang
Aku serius
Bukan gurau sayang
Malah serius

Ku harap kau sayang
Kau benar serius
Dan papa dan mama terima
Rombongan mu dengan
Sangat senang di hati

Percayalah sayang
Aku serius
Bukan gurau sayang
Malah serius

Ku harap kau sayang
Kau benar serius
Dan papa dan mama terima
Rombongan mu dengan
Sangat senang di hati

Percayalah sayang
(Ku percaya sayang)
Aku serius
(Engkau serius)
Bukan gurau sayang
(Kau tak gurau sayang)
Malah serius
(Engkau serius)

Ku harap kau sayang
(Ku harap kau sayang)
Kau benar serius
(Ku benar serius)
Dan papa dan mama terima
Rombongan mu dengan
Sangat senang di hati

Sampaikan salam ku
Pada papa mama mu
Bilang saja
Bakal menantu dah ada menunggu
Khabarkan berapa saja hantaran

Benarkah oh sayang
Yang kau katakan sayang
Langsung tidak lucu
Kalau kau hanya gurau-gurau
Gurau kali ini dah melampau

31 October 2018

Lirik Lagu Roadblock Hatiku - Floor 88 ft Baby Shima


Lirik Lagu Roadblock Hatiku - Floor 88 ft Baby Shima
(Kau telah roadblock hatiku sayang)
(Kau telah roadblock hatiku sayang)
(HEY)

Cerita ini bermula
Ketika aku keluar
Berjalan di kota raya
Melihat sini sana
Dengan E kali lima

Hingga ku sedar dompetku di lain celana
Nasibku menjadi parah
Pabila ada polis di depan mata

Hatiku rasa bergetar
Bagaikan petir menyambar
Saat engkau menghampiri
Kaku kaki terkunci
Bagai di sumpah jampi

Hingga perlahan-lahan ku mendekatinya
Dia memandangku
Terasa panahan percikan api cinta

Kau telah roadblock hatiku sayang
Dengan pandangan cinta yang pertama
Pabila kau melihatku, jatuh gugur imanku
Terdiam ku terpaku

Kau telah roadblock hatiku sayang
Dengan pandangan cinta yang pertama
Pabila kau melihatku, jatuh gugur imanku
Terdiam ku terpaku

Ku koya-ya-yak kan saman cinta
(yak-yak-yak-yay)
Ku tak kisah kau nak samanku berjuta

Haaaa haaaaa....

Ku telah roadblock hatimu sayang
Dengan pandangan cinta yang pertama
Pabila kau melihatku, jatuh gugur imanku
Terdiam ku terpaku

Kau telah roadblock hatiku sayang
Dengan pandangan cinta yang pertama
Pabila kau melihatku, jatuh gugur imanku
Terdiam ku terpaku

Ku koya-ya-yak kan saman cinta
(yak-yak-yak-yay)

Ku tak kisah kau nak samanku berjuta
(yak-yak-yak-yay)

Huwoooooo hohuoo

23 October 2018

Lirik Lagu Bangun dari Aman RA


[Intro]
It's a one
It's a two
It's a one, two, three, come on!

[Verse 1]
(Woo!)
Dulu asyik mengadu kata aku tak ada apa
Selagi aku bernyawa, aku rasa aku berharta
Akal celik dan jiwa kental benda bukannya murah
Semua nak ke puncak, tak semua sanggup menghadap susah (brrahhh!)
Hari-hari aku bersyukur Ya Rabbi
Hidup sehari lagi untuk aku cuba lagi
Nak dipermudahkan urusan dan murah rezeki
Kalau jatuh sekali aku bangun tiga kali!

[Chorus]
Budak flat, bangun!
Budak flat, bangun!
Budak flat, bangun!
Budak flat, bangun!
Budak flat, bangun!
Budak flat, bangun!
Budak flat, bangun!
Budak flat (budak flat)

[Verse 2]
Izinkan aku memperkenalkan diri
Barangkali budak flat yang mungkin jadi Tan Sri
Hati bukan merah padi tapi merah 'rarri
Hajat masih sama, kaya sebelum mati
Sejuta akan datang, tarik masuk entah bila
Tapi aku nak pindah keluar dari flat ke villa
Kata aku gila, I don't give an F macam FILA
Aku hanya kejarkan gol aku macam FIFA
Dulu lepak bawah blok, sekarang lepak rooftop
Sampai peminat sendiri kata "wa taknak lu stop"
Wa sanggup tunggu lebih setahun untuk lu drop
Wa jaga cakap bohong betul nak tengok lu top
6 peratus dah cam kenal aku pasti
Tahu nama aku naik macam GST (ay)
Pimpin' ain't easy, man believe me
AU3, do you feel me
Modal diri 100cc
Tengah-tengah bulan tak cukup gaji
Kenapa khayal sebab sakit hati
Diri tercandu pada duniawi
Modal diri hanya 1.3
Tengah-tengah bulan tak cukup gaji
Kenapa khayal sebab sakit hati
Diri tercandu pada duniawi (brrahh!)

[Chorus]
Budak flat, bangun!
Budak flat, bangun!
Budak flat, bangun!
Budak flat, bangun!
Budak flat, bangun! (brrrahh!)
Budak flat, bangun!
Budak flat, bangun!
Budak flat (budak flat)

[Verse 3]
Dulu asyik mengadu kata aku tak ada apa
Selagi aku bernyawa, aku rasa aku berharta
Akal celik dan jiwa kental benda bukannya murah
Semua nak ke puncak, tak semua sanggup menghadap susah (brrahhh!)
Hari-hari aku bersyukur Ya Rabbi
Hidup sehari lagi untuk aku cuba lagi
Nak dipermudahkan urusan dan murah rezeki
Kalau jatuh sekali aku bangun tiga kali!

[Chorus]
Budak flat, bangun!
Budak flat, bangun!
Budak flat, bangun!
Budak flat, bangun!
Budak flat, bangun! (brrrahh!)
Budak flat, bangun!
Budak flat, bangun!
Budak flat, bangun! (brrrahh!)

[Outro]
Budak flat
Budak flat (bangun!)
Budak flat
Budak flat (woo, bangun!)
Budak flat
Budak flat (bangun!)
Budak flat (woo)
Budak flat (bangun!)
Bangun, bangun

7 October 2018

Lirik Lagu Agama Kedamaian by Dato Aliff Syukri ft Datin Shahida


Agama Kedamaian by Dato Aliff Syukri ft Datin Shahida
Kalla hadzil ard mataqfii masahah
Lau na’isibila samahah
Wanta’ayasna bihab
Lau tadiqil ardi naskan kalla kolb

Abtahiyyat wabsalam
Ansyuru ahlal kalam jainuddin
yahtirom
Abmahabbat wabtisam
Ansyuru bainil anam hadahu din
assalam

Kalla hadzil ard mataqfii masahah
Lau na’isibila samahah
Wanta’ayasna bihab
Lau tadiqil ardi naskan kalla kolb

Abtahiyyat wabsalam
Ansyuru ahlal kalam jainuddin
yahtirom
Abmahabbat wabtisam
Ansyuru bainil anam hadahu din
assalam



Hadirlah kedamaian
Sebarkanlah ucapan
Yang penuh kemanisan
Kasih sayang
Dan senyuman
Sebarkan seluruh alam
Agama kedamaian

Hadirlah kedamaian
Sebarkanlah ucapan
Yang penuh kemanisan
Kasih sayang
Dan senyuman
Sebarkan seluruh alam
Agama kedamaian