Latest

27 April 2015

Resepi Kek Coklat Dalam Cawan atau Mug

Amaran : Resepi ini terlalu mudah sehingga anda akan mencubanya banyak kali.

Resepi:
2 sudu besar tepung gandum
1 sudu teh serbuk koko
secubit soda bikarbonat
secubit garam
2 sudu besar gula
2 sudu besar susu
1 biji telur
sedikit esen vanila
1 sudu minyak

Cara-caranya:
1/ Gaulkan semua bahan dalam mug yang korang nak guna.
2/ Masukkan dalam microwave. Pusing 2 minit.
Siap.

Sekejap je dah siap buat kek ni. Yang nampak berkilat dekat atas kek tu sebab SukaGelak letak coklat cair. Ha, nak tau kenapa SukaGelak letak lagi coklat tu? Sebabnya tak manis. Haha, sesuka hati kurangkan gula. Hamik ko. Tawar je rase eh.

Ade kemusyikalan, tinggalkan dekat ruangan komen ye :)
Terima kasih sudi baca.
Wassalam.

7 comments:

CXopportunities said...

Yummeh. Lama sgt tak buat.. huhu sesekali nak buat balik la.

Normi Nieza said...

snangnya..:)

Maria Firdz said...

Wah.. Sedapnya tgk coklat..

h- Zinnirah said...

pernah nak buat tapi fikir lama depan microwave.. sbb fobia microwave penah berapi. salah panaskan benda

Ct Arifah said...

kalo guna oven..bole x..brp minat ye?

julia jamaludin said...

Setting 3 minit je..hehe.

julia jamaludin said...

Alamak, xpernah pulak guna oven.hehe..sorry sis