Hai semua

Fuh, sekejap je kita dah melangkah ke bulan dua di tahun kereta terbang ni. Kenapa cepat sangat masa berlalu ni? Entri bulan satu pun ade berapa kerat je yang sempat Juju share dengan korang. Aduh! Kalut sangat buat kerja di bulan Januari. Sampai tak sedar dah masuk bulan Febuari.

Kalau korang nak tau, di musim demam virus tengah mengamuk nilah Juju pun demam jugak. Siap dengan pakej batuk-batuk. Haduh, tu yang tak best tu. Batuk ni dia punya lama tak boleh nak agak bila boleh sembuh. Risau je orang sekeliling cakap kita bawa virus.

Eh! Kita tak da kena mengena eh dengan penyakit yang senang berjangkit tuh. Kita tak berurusan pun dengan orang-orang yang berkenaan. InsyaAllah, semoga kita semua terhindar dari penyakit yang mudah berjangkit ni. Aaminnn..

Oleh itu, Juju nak share juga doa supaya kita terhindar dari penyakit berbahaya untuk kita amalkan bersama-sama ya.

اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوْذُ بِكَ
ALLAHUMMA INNII A’UUDZU BIKA
Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu

مِنَ الْبَرَصِ وَالْجُنُوْنِ
MINAL BARASHI WAL JUNUUNI
Dari penyakit belang dan gila

وَالْجُذَامِ وَمِنْ سَيِّئِ الْأَسْقَامِ
WAL JUDZAAMI  WA MIN SAYYI-IL ASQOOMI
Dan kusta, dan dari segala penyakit yang buruk/mengerikan lainnya

Ertinya:
“Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu dari penyakit belang, gila, kusta, dan dari segala penyakit yang buruk/mengerikan lainnya.”
(HR. Abu Dawud 1554)