Cara Merawat Ekzema dan Psoriasis

Kasih Juju
Assalamualaikum semua,

Sebelum kita pergi pada penyelesaian masalah ekzema, apa kata kita tengok dan kaji dulu apa itu penyakit ekzema dan psoriasis ni. Mungkin ada yang tak pernah tahu langsung pasal penyakit ni. Jom baca okeh.

Ekzema ialah sejenis penyakit kulit yang menyebabkan radang, gatal, kering, mengelupas, kemerahan dan bersisik. Penyakit ini ada kaitan dengan tindakbalas hipersensitif pada bahagian kulit, iaitu organ terbesar pada tubuh manusia.

Kesan penyakit ini pada kanak-kanak boleh dilihat pada bahagian lutut, pelipat siku, atas punggung, buku lali, belakang telinga, muka dan kulit kepala, manakala pada orang dewasa, ia lebih ketara di belakang lutut dan pelipat siku.

Penyakit ini boleh dihidapi pelbagai lapisan umur, termasuk kanak-kanak. Biasanya ia lebih banyak dihidapi kanak-kanak berusia kurang dua tahun. Ekzema adalah masalah kesihatan yang ada kaitan dengan penyakit genetik (diwarisi dari ibu bapa)
Psoriasis adalah penyakit peradangan kronis dan bersifat auto imun (penyakit yang muncul sebagai akibat dari reaksi sistem kekebalan atau sistem imun tubuh) yang terjadi pada kulit yang ditandai dengan tompokan putih atau merah bersisik tebal di bahagian tubuh terutama pada kaki, punggung, lutut, siku, tangan, dan kulit kepala. Penyakit tidak menular ini biasanya terjadi pada orang dewasa, walaupun ada juga beberapa kes pada kanak-kanak dan remaja. 

Gangguan pada kulit ini disebabkan oleh faktor persekitaran, serangan kekebalan tubuh (autoimun) kerana jumlah limfosit yang tidak normal, dan sistem kekebalan tubuh yang terlalu aktif. Psoriasis dipercayai disebabkan oleh proliferasi atau penyebaran sel-sel kulit yang sangat cepat. Psoriasis boleh bersifat ringan, sedang, ataupun berat. Meskipun pesakit dengan kes ringan hampir tidak terasa simptomnya, tetapi pesakit yang menderita kes yang lebih parah akan memperlihatkan gejala seperti kulit tebal, merah, dan bersisik pada seluruh tubuh mereka.

Penelitian terbaru menunjukkan bahawa orang dengan Psoriasis memiliki risiko yang lebih tinggi untuk terkena penyakit jantung, diabetes, dan penyakit darah tinggi atau hipertensi.

(Source : https://www.docdoc.com/id/info/condition/psoriasis)

Cara Penyelesaian:

blog kasihjuju.com
Bedak Asmak diperbuat dari bahan semulajadi 100% iaitu bedak tanah liat putih berkualiti tinggi.Selamat digunakan untuk semua peringkat umur.Bedak dari tanah liat telah digunakan sejak zaman -berzaman lagi dan menepati saranan Rasulullah saw berkenaan penawar dari tanah untuk masalah kulit.

Merawat ruam pada bayi,ekzema,psoriasis,kudis buta,kurap,panau,kayap,gatal,cacar air,luka dan lain-lain

Apa keistimewaan Bedak Asmak ?

Selain merawat masalah kulit di atas, ia juga mampu mengecutkan jerawat, mencantikkan dan mencerahkan kulit jika diguna selalu. Boleh dipakai setiap malam sebelum tidur

Mempunyai kadar UVA ratio yang tertinggi iaitu 0.88 di dalam Boot Star Rating untuk perlindungan UVA,jadi ia mempunyai kadar perlindungan MAKSIMUM terhadap UVA yang mengelakkan kedutan.Tidak menyumbat liang pori dan mampu merawat masalah kulit.

Penggunaan berterusan mampu merawat masalah kulit, mengelakkan kedutan, menghilangkan jerawat, melicinkan dan menjadikan kulit wajah lebih halus.

Bedak ini telah terbukti merawat ekzema, psoriasis, ruam,kudis buta, kurap, panau dan lain-lain.

Boleh dimakan untuk masalah Cirit-birit dan gout. Selamat dan suci.

Teksturnya lebih halus, mudah serap, dan sejuk bila dipakai.

Beratnya 150g+-
Harga cuma RM38
Produk premium pada harga TERENDAH!

Mesti dimiliki oleh setiap keluarga.

Cara Pakai untuk masalah kulit : 
Dipakai sekerap yang mungkin.

Mempunyai permintaan tinggi semenjak dikeluarkan.

Pilihan Terbaik zaman-berzaman
Penagih dadah pun guna bedak asmak 

blog kasihjuju.com

Testimoni daripada mereka yang telah mencuba sendiri bedah asmak:

blog kasihjuju.com

blog kasihjuju.com

blog kasihjuju.com

blog kasihjuju.com

Sekiranya berminat nak mencuba atau nak menjadi agen,boleh ke link di bawah atau hubungi terus  :
blog kasihjuju.com
Hotline HQ : 019 - 970 8897
Website rasmi syarikat : http://mham.com.my/
Ig : mham.sdnbhd
https://www.instagram.com/mham.sdnbhd/
Fb Page Produk :
Penawar Ruam Pada Bayi
https://www.facebook.com/bedakasma
Penawar Ekzema Mujarab Terkini
https://www.facebook.com/kulitcantiktanpaekzema
Album Testimonial Bedak Asmak page Penawar Ruam Pada Bayi
https://www.facebook.com/1591204454498940/photos/?tab=album&album_id=1752651998354184

Info Bedak Asmak juga boleh didapati di fb page :
Penawar Asma Mujarab
https://www.facebook.com/penawarasma/
Minyak Herba Asmak HQ
https://www.facebook.com/minyakherbaasmamujarabsdnbhd/