5 Sebab Kenapa Penjawat Awam Pilih Saito Universiti untuk Menyambung Pelajaran

Kasih Juju
Hai korang, harini Juju nak kenalkan dengan korang sebuah pusat pengajian swasta yang semakin dikenali dikalangan pekerja kakitangan kerajaan dan swasta untuk melanjutkan pelajaran.

Memang tak dinafikan dalam meneruskan alam pekerjaan, ada antara kita yang terpaksa untuk melupakan cita-cita untuk melanjutkan pelajaran. Tapi atas sebab-sebab yang tak dapat nak dielakkan kita terpaksa melupakan cita-cita untuk melanjutkan pelajaran tersebut.

Antaranya masalah kewangan, masalah keluarga dan bermacam-macam lagilah. Demi untuk meneruskan kelangsungan hidup, kita pun terpaksa melupakan niat untuk teruskan belajar diperingkat seterusnya. Dan bila kita dah bekerja ni mulalah cita-cita untuk menyambungkan pelajaran tu datang semula. Okeh meh sini Juju nak share dengan korang pasal Saito Universiti.

Saito Universiti
Picture source: Saito Univversity
  • Berpengalaman lebih 29 tahun dalam industri pendidikan - Saito Universiti College telah ditubuhkan pada 1988 memberi tumpuan kepada menyediakan pendidikan tinggi kepada lepasan sekolah SPM dalam pelbagai kursus yang membina pengetahuan berdasarkan bidang penguatkuasa undang-undang, pengurusan keselamatan, perniagaan dan reka bentuk grafik.
  • IPT pertama di Malaysia yang menawarkan program penguatkuasaan undang-undang - Meneraju lebih 29 tahun dalam industri pendidikan menjadikan Saito Universiti College merupakan IPT PERTAMA DI MALAYSIA yang menawarkan berkaitan dalam bidang keselamatan dan penguatkuasaan undang-undang.
  • Pengiktirafan penuh Kerajaan Malaysia - Program ini telah mendapat akreditasi dari Agensi Kelayakan Malaysia (Malaysia Qualification Agensi-MQA) dan pengiktirafan Jabatan Perkhidmatan awam-JPA. Bukan itu sahaja sehingga kini seramai lebih 700 anggota Polis Diraja Malaysia, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, Smart Team, Matrade, Tenaga Nasional Berhad dan lain-lain syarikat swasta telah bergraduasi .
  • Graduan kerja dalam sektor kerajaan - Di Saito Universiti College, bagi Diploma Penguatkuasa Undang-Undang kami memberi tumpuan khusus kepada penguatkuasan undang-undang dan keselamatan . Program ini mempunyai peluang kerjaya yang cerah dalam bidang penguatkuasa undang-undang seperti Polis, JPJ, Kastam, Imigresen, SPAD, SPRM dan Agensi Penguatkuasaan di Malaysia. Institusi kami telah melahirkan lebih 30,000 graduan yang berkelayakan sejak penubuhannya. Saito Universiti College percaya bahawa program unik yang dibangunkan di Kolej ini mampu mencapai sasaran pasaran dan meningkatkan taraf hidup di kalangan generasi muda dan memudahkan untuk peluang pekerjaan dalam sektor kerajaan mahupun swasta.
  • Lebih 700 badan unit beruniform telah tamat pengajian - Bukan itu sahaja sehingga kini seramai lebih 700 anggota Polis Diraja Malaysia, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, Smart Team, Matrade, Tenaga Nasional Berhad dan lain-lain syarikat swasta telah bergraduasi. Untuk makluman anda, kebanyakan graduan yang telah tamat pengajian telah dinaikan pangkat ke Sarjan , Inspektor dan ASP mengikuti kekosongan yang ada.

Antara kursus yang ditawarkan ialah:-
  1. Ijazah Sarjana Muda Penguatkuasaan Undang-undang
  2. Ijazah Sarjana Pengurusan Sumber Manusia
  3. Diploma Pengurusan Keselamatan
  4. Dipoma Penguatkuasaan Undang-undang
  5. Diploma Pengurusan Perniagaan
  6. Diploma Pengurusan Sumber Manusia

5 Sebab Kenapa Penjawat Awam Pilih Saito Universiti untuk Menyambung Pelajaran
  • Seramai lebih 471 anggota Polis Diraja Malaysia, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, Smart Team, Matrade, Tenaga Nasional Berhad dan lain-lain syarikat swasta telah bergraduasi.
  • Saito University College adalah Kolej Pengajian Tinggi yang pertama menawarkan dan kursus dalam bidang keselamatan dan penguatkuasaan undang-undang.
  • Mendapat akreditasi dari Agensi Kelayakan Malaysia (Malaysia Qualification Agensi-MQA) dan pengiktirafan Jabatan Perkhidmatan awam-JPA
  • Kebanyakan graduan yang telah tamat pengajian telah dinaikan pangkat ke Sarjan , Inspektor dan ASP mengikuti kekosongan yang ada.
  • Selepas tamat belajar daripada Saito Universiti College anda akan dapat melihat banyak tawaran kerja dalam sektor kerajaan mahupun swasta yang anda akan terima. 

Jadi korang tunggu apa lagi? Jom daftarkan pengajian anda di Saito Universiti. Maklumat lanjut boleh ke:-