27 June 2014

Masa Berpuasa Seluruh Dunia

Klik gambar untuk lebih jelas.
Source : Harian Metro 26/06/2014
Terjumpa artikel ni dekat paper semalam. Tertarik pula nak kongsi dengan korang semua.

Cuba korang tengok artikel tu. Ada yang masa berpuasanya panjang, sampai 21 jam. Lama betul waktu siangnya. Eh, berapa jam pulak diorang tidur ye. Takkan 3 jam jek. Hmm nak kene wat research ni.

Ada jugak yang berpuasa 8.5 jam jek. Wah, kita kerja sehari pun 9 jam. Malam lebih panjang dari waktu siang. Teringat pulak cerita vampire kat wayang tu. Apa ntah tajuknya. Tapi yang SukaGelak ingat dalam cerita tu takda hari siang langsung. Penyudahnya semua penduduk dekat situ jadik vampire. Hohoho.. Kadang-kadang mat salleh ni buat cerita yang tak boleh terima dek akal. Lepas tu kita ni pun pergi tengok jugak. Hehehe...

Apa-apa pun SukaGelak nak ucapkan Selamat Berpuasa untuk semua umat Islam yang berpuasa. Yang tak puasa tak mo ucap selamat. Hehehe... Gurau je. Semoga bulan Ramadhan tahun ini membawa perubahan positif dalam diri kita semua (^.^)v

Terima kasih sudi baca.
Wassalam.

Previous Post
Next Post

post written by:

1 comment:

Disclaimer

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of kasihjuju.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.