Malang Tidak Berbau - KasihJuju Kemalangan Kecil

Kasih Juju
Ini adalah kisah semalam.

Pagi tadi seperti biasa, lepas salam mak dan menggomol si Firash KJ pun menuju ke kereta. Masuk dalam kereta, baca doa naik kenderaan dan ayat kursi KJ pun memulakan perjalanan ke tempat kerja. 

Jam di dashboard telah menunjukkan angka 6:39 pagi. Sambil KJ menjenguk ke luar jendela kereta. Matahari telah mula memancarkan cahaya. Sambil dalam hati berkata 'aduh! Awalnya matahari naik, pasti silau mata di kawasan kebun sawit yang tanam semula tu'.

Sepanjang perjalanan dalam kepala ni dah berfikir-fikir nak buat apa harini. Sambil sesekali mengerling jam di dashboard. Sempat ke tidak sampai pejabat jam 7:30 pagi ni. Minta-mintalah tak terlewat.

Tiba di satu jalan yang tegak dan menaiki bukit, dari ekor mata KJ dah ternampak satu sosok yang tiba-tiba meluru melintas jalan. Sempat juga KJ mengerling cermin pandang belakang dan kereta dari arah depan. Dengan kelajuan 100km/jam, KJ tak sempat nak mengelak dan gedebuk KJ langgar sosok tu.

Sosok itu adalah seekor binatang yang berkaki pendek. Korang tekalah sendiri binatang apa ye. Tapi kalau korang follow IG KJ, mesti korang boleh teka binatang apa yang KJ maksudkan.


Tapi KJ tak terus berhenti. KJ memperlahankan kelajuan dan berhenti di kawasan lapang di Bandar Tenggara. Malas nak berhenti di kawasan stesyen minyak. Nanti mesti ramai yang bertanya. Mesti ramai yang prihatin. Tunggu dekat dataran tu pun ramai je pemandu lori yang hon-hon KJ. Ceh, perasan betul. Padahal dia hon kawan dia yang parking sekali dekat dataran tu.

Mengigil jugalah kaki dan tangan KJ. Keluar dari kereta. Snap gambar bahagian yang remuk dan terus sent pada Whatsapp keluarga. Lepas tu KJ terus call suami. Minta dia datang ke tempat KJ sebab KJ tak berani nak drive. Bukan fobia, tapi sebab KJ nampak ada tangki yang bocor.

Daripada keadaan fizikal memang nampak terukkan kereta KJ tu. Hurm... Redha dengan dugaan ini. Terima kasih sudi baca.