MOMMA® Pregolact™ Susu Untuk Ibu Hamil dan Milk Booster

Kasih Juju
Hai korang.

Nak tanya ni. Berapa ramai antara kita, kaum mak-mak ni yang sedar betapa pentingnya pemberian susu ibu kepada anak masing-masing?

Kebanyakkannya ibu-ibu muda dan yang baru pertama kali jadi ibu yang kurang pendedahan pasal kebaikan susu ibu.

Macam saya dulu. Walaupun masa 3rd trimester saya dah didedahkan dengan pentingnya susu ibu kepada anak, tapi saya kecewa sangat tak dapat nak bagi sepenuhnya pada anak saya. Nak tau ke kenapa?

Okeh, meh saya cerita sikit. Saya dapat fully breastfeed anak saya sampai umur dia 3 bulan je. Lepas tu saya campur dengan susu formula sampailah air susu saya kering. Seriously down sangat perasaan masa tu.

Tapi apa saya boleh buat. Saya berjauhan dengan anak saya. Balik jumpa dia pada hujung minggu je. Memanglah susu tu boleh freeze kan. Tapi, peti ais dekat rumah sewa masa tu yang satu pintu je korang. Mane nak letak susu, mana nak letak ayam ikannya lagi. Huhu.. Memang sedih betul susu tu terpaksa buang macam tu je. Padahal sebelum tu siap dah survey dah susu untuk ibu mengandung dan juga milk booster.

Dah, dah. Habis dah cerita pasal saya. Sekarang saya nak bagi dorongan pula dekat korang yang ada semangat tinggi nak fully breastfeed anak-anak korang.

Jadi, untuk korang yang berjaya menyahut cabaran susu ibu sehingga umur anak 2 tahun, tahniah saya ucapkan. Pada yang masih meneruskan perjuangan meh teruskan pembacaan anda meh.

Susu badan kita ni ada masanya dia akan berkurangan. Mungkin cara pemakanan kita tu salah ataupun kita termakan sesuatu yang membuatkan susu kita sikit. Tapi korang jangan risau sebab sekarang ni dah ada susu untuk ibu hamil dan milk booster yang boleh membantu menyelesaikan masalah korang.

Seperti yang korang semua maklum, sekarang ni memang ada lambakan milk booster yang terjual dekat pasaran. Tapi harini saya nak kenalkan korang dengan Momma Pregolact,(susu untuk ibu mengandung, menyusu dan milk booster).

MOMMA® Pregolact™ (susu untuk ibu mengandung, menyusu dan milk booster)
Membekalkan tenaga
Momma Pregolact ni dicipta khas untuk anda yang tercari-cari susu untuk ibu mengandung. Susu yang kaya dengan nutrisi ini sangat baik dalam membekalkan tenaga.

Bila perut dah semakin besar. Setiap pergerakan kita akan rasa penat sangat. Walaupun cuma mencuci pinggan mangkuk dekat dapur. Tapi dia punya penat macam berlari 100 meter. Sebab itulah ibu mengandung patut minum susu yang boleh tambah tenaga.

Meningkatkan kualiti dan memekatkan susu
5 daripada 12 bahan semulajadi yang digunakan dalam produk ini telah terbukti berkesan dalam membantu peningkatan dan kepekatan susu ibu.

Kesannya boleh dirasakan jika korang konsisten minum susu ni 7 hari berturut-turut. Ibu mana yang tak suka kalau air susu dia meriah weh. Anak pun boleh tidur dengan lena. Tak meragam dah. Kalau tak asyik bangun je nak minta susu.

Bila susu dah meriah, ditambah pula dengan pekat bertambah lenalah anak tu tidur. Dan si ibu pula dapat tenaga untuk menyambung kerja lain.

Rasa susu coklat dia ni sangat sedap dan tak berbau hamis. Susu ni juga rendah lemak dan tanpa gula. Ianya juga mengandungi DHA dan juga asid folik.

Momma Pregolact (susu untuk ibu mengandung, menyusu dan milk booster) ni juga adalah susu kecantikan dan kesihatan 4 dalam 1 yang pertama di Malaysia. Ini adalah kerana susu ini telah diformulasi dengan Activ-4 Plus.


  • Cantik : Menghalus, melicin dan mencantikkan kulit ibu dan bayi.
  • Sihat : Kesihatan yang baik dan merawat stress.
  • Bertenaga : Tenaga ekstra bagi melakukan aktiviti seharian.
  • Bijak : EPA dan DHA untuk membantu perkembangan otak bayi.
  • Milk booster : Melancarkan saluran susu, meningkatkan pengeluaran serta kepekatan susu badan bagi ibu yang mempunyai masalah kurang susu

MOMMA® Pregolact™ (susu untuk ibu mengandung, menyusu dan milk booster) kini diformulasikan advanced formula:-✔ PureMilk™
✔ Tiada gula
✔ Tiada krimer
✔ Rendah lemak
✔ Bahan-bahan semulajadi
✔ Penggunaan untuk 30 kali (1 bulan)



Milk booster ini mengandungi 12 bahan semulajadi iaitu;
  • Buah zaitun
  • Kismis
  • Omega 3
  • Buah delima
  • Buah tin
  • Habatus sauda
  • Susu kambing
  • Kurma
  • Madu
  • Safron
  • Inulin (prebiotik coklat)
  • Inulin (prebiotik vanila)
Jom kita tengok pula testimoni daripada pengguna milk booster Momma Pregolact (susu untuk ibu mengandung, menyusu dan milk booster) ni





Susu ini juga telah mendapat sijil halal dari JAKIM dan juga telah lulus KKM.

Siapa yang perlu minum susu Momma Pregolact (susu untuk ibu mengandung, menyusu dan milk booster)?
  1. Wanita yang merancang untuk hamil (macam sayalah tu)
  2. Ibu hamil yang mahukan hanya yangt terbaik untuk anak dalam kamdungan
  3. ibu yang sedang menyusukan anak.
Cara penggunaan
Bancuh 4 skop Momma Pregolact (susu untuk ibu mengandung) bersama 150ml air suam. Minum ketika sarapan atau sebelum tidur. Untuk lebih berkesan, minum sebelum tidur. (Skop disediakan)
  • Ibu hamil - minum satu kali sehari sahaja
  • Ibu menyusu - minum satu kali sehari untuk 3 hari pertama dan tingkatkan kepada 2 atau 3 kali sehari mengikut keperluan.
Momma Pregolact (susu untuk ibu mengandung) ini sesuai diamalkan seawal usia kandungan kerana ianya mengandungi bahan semulajadi. 

Harapnya entri saya ini dapat membantu ibu-ibu diluar sana untuk mencari milk booster dan susu untuk ibu hamil yang bersesuaian dengan korang.

Untuk maklumat lanjut mengenai MOMMA® Pregolact™ (susu untuk ibu mengandung) boleh layari facebook dan website
MOMMA®:
Facebook: www.facebook.com/momma.nutrition
Website: http://shop.momma-nutrition.com


Atau terus ke kedai beralamat:
MOMMA® Industries Sdn Bhd,
No 6-25- 3, Tingkat 2, Jalan Medan Pusat Bandar 8A,
Bangi Sentral, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor

Google Map / Waze: Momma Club


Hotline tempahan: 016-923 6962 / 016-924 6962

Lastly, semoga korang dapat khasiat yang terbaik daripada susu Momma Pregolact (susu untuk ibu mengandung) ni. Good luck ye.

Sampai berjumpa lagi.
Wassalam